SENIOR REFORMER

Hvad er Reformer for Seniorer?

Er dine led stive og balancen ikke helt god? Er du knæ, hofte, skulder eller brystopereret?

Har du nakkespændinger og hovedpine?

Så er Reformer træning noget for dig – både mænd og kvinder!
 

Vi træner og forkæler hele kroppen med øvelser for ryg, arme, lår, ankler og knæ samt mavemuskler.

Du mærker hurtigt øget velvære, styrke, glæde og får ny energii. Vi hjælper dig grundigt igennem første gang.

Vi træner hele kroppen: rygøvelser, arme, lår, ankler og knæ samt mavemuskler. DU kan let være med.

Undgå nakkespændinger og hovedpine. Forebyggende øvelser til skuldre, nakke, ryg, mave osv. Du skåner dine led – såsom, knæ, håndled og skuldre.

Du mærker hurtigt øget velvære, styrke, glæde og får ny ENERGII
Du kan købe klippekort via vores hjemmeside eller app.

Hvordan gør vi?

… og hvad træner vi med?

Reformer-træning foregår på en reformer, som er selve hovedmaskinen indenfor pilatesbaseret modstandstræning. Reformeren består af en glidende vogn, fjedre, stropper og en fodbarre. Modstanden opstår af en kombination af din egen kropsvægt samt reformerens fjedre, så du selv kan tilpasse belastningen.

Derfor er det ikke kun toptrænede, der kan få meget ud af træningen. Det kan alle, uanset hvilken form man befinder sig i, netop fordi vi har mulighed for at træne sikkert og tilpasse al træning til den enkelte. Du er også velkommen selvom du ikke er 60+. Du får en grundig instruktion og som altid: Pas på DIG når du træner . Der tages – som sædvanligt – hensyn til diverse skavanker.

Udgangspunktet er Seniortræning.

Hvad siger de andre Seniorer?

Næste dag havde jeg ømhed i arme og ben, men ikke mere end sædvanligt efter bevægelse.Jeg har nu deltaget i træningen 5 gange og har haft det fantastisk efter hver træning. Jeg har en ryglidelse, som gør, at jeg ikke altid kan tage øvelserne fuldt ud, men så holder jeg bare en lille pause.

Ellen

Jeg var glædelig overrasket efter den første træning. Jeg troede ikke jeg havde kunnet klare det. Jeg synes i øvrigt min slidgigt i hoften har det bedre. Det bliver svært at undvære træningen …

Margit

Jeg har været rigtig glad for de tre gange jeg har været til træning. Har det væsentligt bedre i kroppen. Har fået mindre ondt i ryggen, efter de tre gange træning. Kan mærke muskler som ikke har været så meget i brug! Det er godt.

Eva

Første gang i reformeren var overvældende. Jeg havde meget ondt om lørdagen, men besluttede, at 1 gang var ingen gang og mødte op igen. Nu er jeg meget glad for forløbet.

Birthe

Det har været rigtigt godt at prøve reformer. Jeg var meget begejstret første gang og min oplevelse anden gang var meget bedre, da jeg så vidste hvad der skulle ske og hvad man skulle gøre.
Det er en god måde at få kroppen arbejdet igennem.

Pia

Efter første træning i Reformer Pilates havde jeg det så fantastisk i mine ben – ingen ømhed, de var så lette, så jeg nærmest dansede over gårdspladsen på vej til bilen. Resten af kroppen havde også dejligt, men det føltes ikke på nogen måde ”overarbejdet” eller havde ømhed.

Ellen

Hvad skal jeg huske?

Vi træner altid i Toe Sox, bl.a. for at forhindre at glider. Strømperne  har anti-slip dutter på under foden og hver tå. Du kan også have dine egne strømper på.

Ttræningen foregår altid i træningstøj. Toe Sox og vand kan købes i centrene.

Fordele ved Reformer

  • Træner hele kroppen

  • Opstrammer og toner din krop

  • Fedtforbrænding

  • Øget styrke

  • Forbedrer din smidighed

  • Forbedrer din kropsholdning

  • Giver overskud

  • Styrker ryggen

  • Vægttab

  • Fysisk og psykisk velvære